maart 09 2020 0Commentaar

Femke Oepts, Beeldstrateeg – Lid sinds 2020

Wil je opvallen met je communicatie-uitingen? Eruit springen met je positionering? Gezien worden in de markt? Een andere doelgroep raken of een vernieuwing van je website?
Als dat je doelstelling is, kan Femke Oepts Beeldstrateeg je helpen door de unieke combinatie van enerzijds marketingstrategie met anderzijds bedrijfsfotografie.
‘Door het neerzetten van een krachtig merk én sterk beeld maken we in één oogopslag helder waar je als bedrijf voor staat’, zo vertelt een enthousiaste Femke.

Vorige week had ik een afspraak met Femke Oepts in haar bedrijfsruimte in de OndernemersTuin. Ik verwachtte in een fotostudio terecht te komen, maar na binnenkomst stond ik in een prachtige trainingsruimte waar zij o.a. strategische marketingsessies aan haar klanten geeft.
Aan de muren heeft Femke een aantal door haar gemaakte foto’s hangen. De foto’s vertellen een verhaal en komen echt bij mij binnen.
Femke legt met passie aan mij uit hoe zij te werk gaat en hoe belangrijk een gedegen voorbereiding is. Door een slimme samenvoeging van inzicht, marketingstrategie, creativiteit en bedrijfsfotografie zorgt zij er samen met de klant voor dat het bedrijfsverhaal van de klant in het hoofd en hart van het juiste publiek terecht komt. Samen met de klant gaat ze op zoek naar het unieke karakter van het bedrijf. Is de organisatie-identiteit ofwel ‘verborgen schat’ gevonden, dan wordt die volop in de schijnwerpers gezet door de ongeëvenaarde bedrijfsfotografie van Femke.
‘Pas dan kun je spreken van een ongekende concurrentiekracht en ben je voelbaar, zichtbaar en vooral authentiek in alle uitingen’, aldus de woorden van Femke.

Als we uitgebreid aan de koffie zitten, komt bij mij de vraag op hoe zij op het idee is gekomen om Beeldstrateeg te worden. Femke vertelt mij op een rustige en duidelijke manier, dat ze uit het ‘grote bedrijfsleven’ komt. Ze heeft gewerkt als Marketing & Communicatieadviseur bij bedrijven als Honig, Heinz, Nestlé, Canon en Rabobank en heeft daar heel veel geleerd over Marketing en Communicatie. Ook heeft ze daar geleerd hoe het niet moet…. Veel bedrijven hebben hun communicatiestrategie prima op orde, maar als het dan aankomt op beeld om bijvoorbeeld een campagne kracht bij te zetten, blijken veel bedrijven (nog) geen beeldstrategie te hebben en dus zonder enig inzicht en/of focus een vaak nietszeggend beeld bij de campagne, advertentie, website etc. te plaatsen. ‘Een gemiste (omzet)kans’, aldus Femke.
Daarnaast zit fotografie in Femke haar genen. Haar opa was een bekend fotograaf uit Amsterdam, haar vader had de grootste fotostudio van Amsterdam met Albert Heijn als één van zijn beste klanten, haar broer fotografeert en Femke zelf fotografeert dus ook al haar hele leven.
Toen zij haar baan bij de Rabobank dreigde te verliezen door een reorganisatie was de stap om Marketingstrategie met Bedrijfsfotografie te combineren, snel gezet.

Na dit leuke gesprek loop ik tevreden de deur uit. Het is mij nu helemaal duidelijk wat een Beeldstrateeg doet en hoe de onderscheidende werkwijze van Femke mij zou kunnen helpen aan meer klanten, meer omzet en meer verkeer richting bijvoorbeeld de website.

Nieuwsgierig geworden?
Kom gerust bij haar langs voor een kopje koffie of neem eens een kijkje op haar site”
www.beeldstrateeg.com

ferry